De fleste virksomheder bruger emballage dagligt, men det kan være en jungle at finde den helt rigtige emballage, specielt efter der er kommet stor fokus på miljøet. Der findes mange miljøvenlige emballager, så det har derfor ikke gjort det nemmere at finde emballage, men miljøbevidstheden, har blot udvidet emballage markedet.

 

Alt til webshoppen

Har man en webshop, kan man nærmest ikke komme uden om emballage og vigtigheden af det. Hvis webshoppen sender mange ordre afsted, er det vigtigt at der bliver brugt den rette emballage, for at ordren kommer sikkert frem. Som mange ved kan pakken have en lidt hård tur, hen til kunden og det er langt fra alle postmænd som passer lige godt på pakker og dette problem kan der desværre ikke gøres så meget ved. Dog kan man gøre noget ved ens emballage, og på den måde give pakken de bedste muligheder, for en sikker transport.

Der er mange pluspoint at score ved kunderne, hvis ens emballage er miljøvenligt. Så samtidig med ens samvittigheden bliver plejet, kan det også gøre noget godt for virksomheden.
Sidder kunden og skal vælge mellem en virksomhed som har miljøvenligt emballage og en som der ikke har, vil kunden højst sandsynligt vælge den med det miljøvenlige emballage.
Det er også en god ting at bruge/blære sig med i sin markedsføring, at man har tænkt miljøet ind over.

Gør noget særlig ud af emballagen og få en fordel ud af det
Hvis en virksomhed har gjort noget ud af deres emballage, kan det skabe en helt særlig følelse ved modtageren/kunden. Kunden kan sidde og føle sig helt eksklusiv, hvis de åbner en pakke, hvor der er gjort noget ud af det. Så der er en stor oplevelse, i at åbne en flot pakke, med det helt rigtige indhold. Dette gælder uanset hvad virksomheden sælger, så kan man skabe den effekt ved kunden, relativt nemt. Der kan blandt andet, blive puttet noget silkepapir i og evt 2 stykker slik, så er man allerede langt. Hvis kunden har fået en god oplevelse, både med produktet og indpakningen af dette, er der større sandsynlighed for at kunden vender tilbage. Man kan med fordel lægge en lille gave eller skrive en lille hilsen til kunden, for at gøre oplevelsen endnu mere eksklusiv. Det kan være den mindste lille ting, som kan virke fjollet at gøre, der kan gøre den store forskel på hele oplevelsen.

Dagens forbrugere fokuserer også på miljø og bæredygtighed, når det gælder transport og emballage. Vælg derfor miljøvenlig emballage og vis, at du værner om miljøet. Er du interesseret i flere tips og tricks. Eller bare nysgerrig på information omkring fragt, så besøg Fragtinfo.dk/blog. Her finder du meget god info. Og husk! – Det koster ikke at passe på miljøet.