Er der huller i kalenderen? Er salget ikke stigende? Kommer kunderne ikke af sig selv? Uanset hvilken problematikker, du eller din virksomhed har, er der gode chancer for, at kompetent mødebooking kan hjælpe. Læs mere om mødebooking, og bliv klogere på, hvordan et godt mødebook kan være en kæmpe fordel.

Mødebookeren byder nye kunder velkommen

I mange tilfælde er en mødebooker den første person fra en given virksomhed, som en ny kunde eller klient kommer i kontakt med. Derfor er det helt essentielt at ansætte mødebookere, som er troværdige, imødekommende og dygtige til at samtale – og det er en stor fordel, hvis bookeren er indehaver af en god telefonstemme, da arbejdet som oftest foregår telefonisk. En mødebooker er ikke som sådan en sælger, men det er tæt på, idet de skal opfordre omverdenen til at benytte den pågældende virksomheds produkt eller service.

Mødebookerens rolle er dermed simpel, men også overraskende vigtig. Hvis du ønsker flere kunder til din virksomhed, og overvejer at prioritere ansættelse af en eller flere mødebookere, er der primært to veje at gå. Enten kan du sætte i gang med internt i virksomheden at søge efter nogen, der kan besætte stillingen eller stillingerne, eller du kan kontakte et bureau. Et bureau indenfor telemarketing kan være den sikreste og nemmeste løsning, idet de kan stå indenfor deres medarbejdere, og oftest har mange års erfaring indenfor mødebooking. Kontakt et bureau i dag, og bliv klogere på, hvordan du får booket flere kundemøder på ingen tid.

Kvalificeret mødebooking

Kvalificeret mødebooking er til for at skabe resultater. Via indgående kendskab til netop din virksomhed skal en mødebooker eller et bureau sikre sig, at deres arbejde bærer frugt. Dette indebærer blandt meget andet, at der ved samarbejdets start vil blive foretaget en grundig analyse af diverse faktorer – heriblandt hvad din virksomhed ønsker at få ud af hvert møde og alle dine produkter eller services kvaliteter. Analysen skal ske således, at din kommende mødebooker bedst muligt kan sætte møder i stand, som kan føre til salg og succes.

En kvalificeret mødebooker skal kende den virksomhed, han eller hun arbejder for, på en indgående måde. Kun under denne forudsætning kan mødebookeren udfordre eksisterende eller kommende kunder, og overbevise dem om mødets relevans for netop dem. Dermed undgås malplaceret kommunikation, som ikke er strategisk.